Heel & Toe Nedir ? Nasıl Yapılır? Ne İşe Yarar?

Heel & toe
Heel & toe Nedir?

Öncelikle buradan başlayalım. Düz vites araçlarda vites düşürürken genelde araçta sarsıntı olur. Özellikle acemiler de bu durum çok görülür. Bu sarsıntının asıl sebebi şuan ki vitesteki motorun çevirdiği devir ile bir alt vitesteki motorun çevirdiği devir farklıdır. Örnek verecek olursam 3.viteste 2000 devirde 60 ile gidiyor olun. Aynı hızda 2.vitese düşürürseniz devir artacaktır 3000 4000 5000 olacaktır(araçtan araca değişebiliyor) burda da motor devriyle şanzıman devri arasında bir fark oluşacağı için araç bunu sarsıntılı olarak yansıtıyor. Eğer siz vites düşürürken aynı zaman da gaza basarak devir arttırıp bu sırada da debriyajı bırakırsanız araç sarsıntısız şekilde yoluna devam edecektir.

Peki bu Heel & Toe Nasıl Yapılır ?

Heel & toe

Şekilde de görüldüğü gibi heel & toe yapacağımız sırada bir elimiz viteste sol ayak debriyaj da sağ ayak ise fren de aynı zamanda da topuk ile gaza basmaya hazır durumda olmalı. Debriyaja basıyoruz frenimizi yapıyoruz o sırada vitesi bir alt vitese alıyoruz sağ ayağımızın topuğuyla da gaz vererek deviri arttırıyoruz. Son olarak ta debriyajı çekiyoruz. Aslında temel olarak mantığı bu şekilde. Bunu tabi ki ilk seferde öğrenmek çok zor öncelikle aracınız buna uygun olmalı bazı araçlarda fren ve gaz arasında ki mesafe çok olduğundan bu tekniği uygulamak oldukça zor.

Neden Heel & Toe Yaparız ? Ne işe Yarar ?

Konunun başında da belirttiğim gibi vites düşürürken oluşan sarsıntıyı engellemek, aracın kaymasını engellemek , şanzımana zarar vermemek için ve en önemlilerinden zaman kaybetmemek için. Ne demek istiyorsun hala anlayamadık diyor olabilirsiniz. Özellikle arkadan itişli arabalarda eğer heel & toe yapmadan vites düşürürseniz(performanslı kullanımlarda geçerli) aracın arka tekerlekleri bir anda kitlenir ve arkadan kayma gerçekleşir. Bu da aynı zamanda şanzımana da zarar vermektedir.






















Yorum Gönder

0 Yorumlar

İletişim Forumu

Ad

E-posta

Mesaj